söndag 20 september 2009

Angående drama.

Idag är det en helt ljuvlig morgon. Fan att man bor mitt i stan! Känns som om man missar väldigt mycket av den vackra naturen, särskillt på hösten som jag älskar. Jag längter efter natur och äppelträd.

Mitt liv är ju väldigt stillsamt nu för tiden, nästan inget drama förutom det jag skapar själv här hemma då kanske, hehe. Men hur som helst så är det rätt skönt, nu när jag liksom vant mig. Men däremot har jag drama i mina drömmar, det är lite coolt för det är inga mardrömmar. Där går jag på fest, bl.a. maskerad, där är alla svartsjuka brudar, all alkohol, gamla demoner som gjort liver surt för en innan, alla missunnsamma, all ytlighet och falskhet. Ganska skönt att vakna upp sen i sin lilla gravidbubbla och se vad som är viktigt på riktigt.

Livet är lugnt som sagt. Helgen har flutit förbi. Igår lunchade vi på stan, Grekiska tavernan. Mums! Sen vart det stros på stan men jag är trött och tung och då blir jag sur, och Christian är totalt ointresserad av att bara gå planlöst och titta på grejer, så vi gick hem. På kvällen kollade vi på Här är ditt liv och käkade Rollokola. Stillsamt som sagt.

Idag är det kyrkoval och C ska rösta. Jag får inte rösta för jag är inte med i Svenska kyrkan, men jag ska såklart hänga med för sånt är spännande och högtidligt. Rösträtt är balla grejer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men va gott med grekisk mat!! : ) //Malin