tisdag 29 september 2009

Magen.

Dagen började bra, vaknade sju, rätt pigg. Gött för jag hade massor att stöka med med början 8.50 då jag hade en barnmorsketid. Bebis ligger nu neråt i alla fall, idag fick både min och en annan bm klämma och känna. Fast inte fixerad så den kan med lite otur göra kullerbuttor om den vill. Men jag hoppas på det bästa. Annars var mitt blodvärde nu ännu sämre, bara 97. Helvete! I övrigt gick det bra med allt, vi skrev i min journal sånt som kan vara bra för de på förlossningen/bb att veta, typ att jag är stresskänslig och rädd för blod.

Var klar hos bm vid halv tio och jag gick till försäkringskassan enligt planen, snopet att de tydligen öppnar tio, trodde det var nio, så där fick jag stå och frysa och hänga på låset med massa fk-stammisar, hehe. Blev i alla fall inte mycket klokare av vad hon sa till mig, trodde det först, men nu inser jag att jag fortfarande inte fattar hur jag ska kryssa i lappjävlen. Så jag får ringa också, men det gör jag i morgon. Utbetalning kommer ca fyra veckor efter att pappret kommit in fick jag veta, känns piss, behöver mina pengar ju.

Sen gick jag och letade en amningsbehå. Först kollade jag HM, men de såg så små ut. Jag får ju chansa det är jag ju medveten om, har ju ingen aning om hur stora de kommer bli liksom, men troligtvis kommer de ju bli större än nu, det känns logiskt. Och nu är de redan rätt så rejäla så jag gjorde bedömningen att HMs helt enkelt var för små för mig. Gick då till Lindex och var faktiskt så pinsam att jag tog hjälp av en personal i lite hur man ska tänka. Hur bra som helst, köpte en vit för 179 kr och det är 30 dagars öppet köp. Bra att ha en att börja med i alla fall.

Sen blev det en sväng in på Ica, mina äpplen var helt slut och jag kan inte leva utan, på riktigt alltså. Där blev jag helt plötsligt jättesnål vid brödhyllan och bestämde mig för att baka själv. Så nu har jag bröd på jäsning!



Inga kommentarer: