måndag 21 september 2009

v 37.

Ur graviditetskalendern: "Barnet ökar fortfarande i vikt, men växer inte så mycket på längden längre. Barnet är fullt medvetet. Det lagrar näring i sina organ för att klara eventuella påfrestningar vid förlossningen. Barnet tränar sina lungor genom att dra in och trycka ut fostervatten i dem. Ändå är lungorna de sista av barnets organ som mognar. Nu ligger de flesta startklara med huvudet nedåt. Om inte, brukar man försöka vända det. Vikt 3 kg."

Så nu kan bebis komma tycker vi :) Färdigbakad liksom. Sen vill jag helst inte att det är allt för stor heller tack. Det är faktiskt nåt jag grubblat en hel del över. Sen verkar de inte ha några vidare pålitliga mätinstrument för att kolla hur stor bebis är heller, man bara gissar lite så kan de ändå komma ut en på typ 5 kilo. Helt sjukt.

I lördags köpte jag två nya blommor till köksfönstret, mums! Lite gammelrosa och mys så här på höstkanten. Gilla gilla. Dessutom använde jag en bonuscheck på Ica på femtio spänn som gjorde att de blev gratis, mera gilla.

Igår var det ju söndag, det betyder Knalleland för oss då. C skulle ha nåt till sina fiskar och jag behövde en promenad. Fast först gick vi och röstade, så trippen gick till Gustaf Adolfs församlingshem, sen till Knallerian, sen Ica. Rätt saftigt för en höggravid :D Var helt slut sen asså. Säger det igen, folk med bil vet inte hur bra de har det. Resten av dagen/kvällen var lugn som vanligt. Jo, en fisk dog så vi hade begravning (nedspolning i toan).

Idag har jag inte fått mycket gjort, klockan är nu 12.18 och jag har bara kommit så långt som dusch. Men jag är i alla fall ren, alltid nåt. Vet faktiskt inte vad jag ska göra idag. Vädret verkar lite lurigt, men en prommis vore nog bra i alla fall. Ica som vanligt? Gud så tråkigt... Jaja, nu ska jag i alla fall äta lunch, spagetti med färssås från igår, sen får vi se vart dagen tar vägen.

Trädet på baksidan börjar få höstfärger nu, så fint! Mumsfillibabba säger tanten.

Inga kommentarer: