fredag 11 september 2009

NineEleven.

Det var några år sen nu. Jag åt spagettiringar rakt ur burken och kollade på direktsänd amerikansk tv den dagen. Typiskt mig att minnas vad jag åt... hmm.

Igår flöt på, jobbig dag för Chris dock. Begravning är ju aldrig kul, men när det är en ung barndomskompis måste det ju vara vidrigt. Jag är inte avundsjuk på honom. Huga.
Samtidigt han var på den var jag och fikade med andra gravidosar. Trevligt värre. Resten av dagen tog vi det bara lugnt hemma. C sov i soffan och jag pysslade lite, bl.a. strök jag bebisens sängkläder och bäddade både säng och vagn.
Bilderna för gårdagen är verkliga kontraster, en handbukett och en nybäddad spjälsäng.



Idag har det vart riktigt segt att vara Josefina. Vaknade sju, sov middag mellan tolv och halv två. Innan, mellan och efter det har jag inte gjort nåt vettigt, jag har verkligen INGEN ork!
Men nu ska jag masa mig ut i köket, fixa mat. Idag blir det potatisgratäng och till det kryddig korv för herrn, själv ska jag öppna mig en burk kikärtor. Ska göra nån efterrätt också tänkte jag, fredagsmyyyys :)


Inga kommentarer: