torsdag 24 september 2009

Jag -en gris.

Åh, vad jag har sovit idag! Fick väl igen för att jag inte vilade nån middag igår och var mallig över det. Sov rätt bra hela natten, sen låg jag och grisade mellan 12-14 nu på dagen.

Jo, de nya blommorna i köket dör och jag kan bara se på. De som jag gillade så. Så här fort har jag aldrig lyckats döda nåt innan, helvete.


Imorgon är det lön förhoppningsvis. Om inte nåt strular till sig alltså. Mycket nytt nu med försäkringskassan och att jag vart sjukskriven en månad och ska börja med föräldrapenning, och så borde jag få min semesterersätting mitt i allt. Får se vad som händer, läskigt och spännande. Men inte så skojigt att vara pank.
Förutsatt att lönen nu dyker upp så finns det endel måsten, amningspump och en amningsbehå, så MÅSTE jag klippa mig. Håret är så sjukt slitet nu asså, som en risbuske på skallen. Inte fint.


Gårdagens kycklinggryta var inte populär. Han var inte otacksam eller så, han åt, men jag ser på honom att han är missnöjd när det är för mycket grönsaker i. Fan. Alltså man kan inte bara äta kött och grädde hela tiden. Han har gått upp massa kilon sen vi träffades och det oroar mig. Jag har också gått upp, men det ska vi ta tag i efter bebis är ute är det tänkt. C har ju ingen anledning att vänta.
Så idag blir det korv med potatismos och det har vi hemma. Jag orkar inte anstränga mig och gå till Ica och bära hem tunga grönsaker som han sen sitter och pillar bort. Lite bitter är jag allt, då blir det tråkig mat. Ha!

Inga kommentarer: