lördag 26 september 2009

Storhandling och vrickad fot.

Igår blev det en trevlig fika i stan, dock bara med en gravidos till, men det spelade ingen roll, vi roade oss bra i alla fall. Först fika på Bakgården, sen stros på stan i lagom takt. Det är ju höstmarknad i stan så även om man hade orken så går det inte att ta sig fram snabbt i och för sig. Vi avrundade med att gå på Ica. Sen gick jag hem typ vid halv fem, och det kändes lite sent att vila middag då så jag hoppade över det. Fast det fick jag skit för sen för jag somnade med kläderna på på sängen vid tio, vaknade igen tolv, helt vimmelkantig. Konstig kväll och det blir ju helt cp sen när jag bara skulle upp och göra mig klar för riktigt sänggående. Hade svårt att somna men när jag väl gjorde det så sov jag riktigt bra i natt faktiskt. Fram till nio i morse när tredje världskriget bröt ut vägg-i-vägg. Sicket jävla liv, att de bara orkar bråka hela tiden... Well, jag gick upp och gjorde min macka och mitt kaffe, hade nog alla fall sovit klart.

Idag har vi gått ett varv på marknaden i stan, köpte bara brända mandlar. Vi mötte upp Johan som höll på med sin politik, han fick tillbaka två skivor vi hade lånat. Sen tog vi bussen till Willys och gjorde en storhandling. Lika bra för jag orkar inte ränna på Ica och bära massa. Taxi hem och Chris sprang som en liten galning upp och ner i vår trapp med kassar, så vrickade han foten min lilla söt. Stackarn. Nu ligger han med foten i högläge i soffan och kollar fotboll med en lättöl i handen. Pluttinutt, eller Stjärnöga som är hans nya smeknamn som han fått av sin svärmor :)
Jo, nu köpte jag två nya blommor till köket, det var väl fan om jag inte skulle få dessa att överleva i alla fall.




Inga kommentarer: