torsdag 13 augusti 2009

Åska.

Nu åskar det. Och jag som tänkte att jag skulle gå och handla, få det avklarat liksom. Men känner jag Borås rätt så kommer det strax regn också, så jag avvaktar lite då... Trist, när man liksom gjort sig i ordning och var på g ut.

Så nu sitter jag i soffan och lyssnar på Kent och myser (boxen var en riktigt bra namnsdagspresent av min söt, så lämpligt när alla är samlade så käckt). Har egentligen så mycket att göra så det bara snurrar i huvudet. Men Chris har lovat att hjälpa mig med lite psykiska fk-papper så det får vi väl fixa ikväll då, annars blire inga pengar liksom. Jag hatar pengar, och papper, och allra mest papper om pengar. Får rysningar och migrän av sånt. Även nattlig ångest.

Angående Ica så börjar det blir förjävla jobbigt att bära hem saker. Jag får seriöst stå i affären och prioritera bort och planera mat efter det. Drygt! Alltså så har jag ju alltid fått göra lite innan med eftersom jag inte är vidare stark, men nu får jag ju riktigt ont i magen om jag bär för tungt... Borde storhandla, när det finns tid.

(nu kom regnet)

Från och med måndag ska C börja ta sitt körkort, spännande! Ska bli sååå skönt när vi kan ta oss med bil, slippa gå som två idioter i ur och skur. Att kunna handla tunga saker och sticka iväg på utflykter. Jag är nån slags ofrivillig stadsråtta här ju. Längtar längtar.

Till veckan ska vi försöka styra upp Ikea också, ska höra med svärmor vad som passar henne. Vi ska köpa säng till bebis, bl.a. Har en festlig lista med grejer jag ska kolla efter, en lång lista! För vem vet när jag kan åka till Ikea i lugn och ro nästa gång, tror inte bebisar gillar att gå på Ikea :)

I alla fall så var jag och fikade igår med andra mamas to be! Fem andra för att vara exakt. Åt jordens godaste kanelbulle (Tant Grön) och det babblades om förlossningar, humörsvängningar, trötthet, magar och annat. Även en massa som inte hör graviditeter till. Det var trevligt. Har ju liksom ingen annan i min närhet som ska bli förälder, ja, förutom Chris då :)

Inga kommentarer: