tisdag 13 oktober 2009

Äppelsorg.

Ingen unge än. v 39 +3. Känner inte nåt ens. Och jag måste ju börja inse att det kan gå över tiden lite, men vill inte. Jag med kontrollbehovet Allan kan inte styra detta alls. Jag kan inte planera vidare långt. Det är lite terror för mig faktiskt. Men kanske också en försmak på hur det är att ha barn, saker kommer hända som är utom min kontroll med en till i familjen liksom. Well, den biten får man väl ta som den kommer. Just nu är det mest kortsiktig planering, vad ska vi äta närmaste dagarna? Är det nån idé att köpa hem en stor förpackning mjölk utifall vi inte kommer vara hemma på några dagar? Bäst att dra ett varv med dammsugaren ofta så det är rent när bebis ska komma hem. O.s.v. Drygt för en sån som mig.

I morse kom det snö. Mys! Jag gillar snö och längtar vansinnigt mycket till jul. Fast snön som kom var bara i luften, la sig aldrig. Det gör inte så mycket, det behöver inte bli så kallt ännu, för som sagt har jag ingen jacka, måste få bort magen först.

Var hos barnmorskan igår i alla fall. Lite förändringar, blodvärdet hade gått upp från 98 till 102, det är ju bra. Och mitt blodtryck är helt plötsligt vad man skulle kunna kalla normalt, 120/70, innan hade jag väl 105/60 och sånt... Så nu slipper jag vara nära att svimma och hålla på hela tiden. Men seriöst rätt stora förändringar på bara sju dagar, mycket på gång i min kropp nu.
Jo, så berättade hon att bebis ökar ca ett kvarts kilo i vikt per vecka nu på slutet. Hjälp! DÄR har vi ju största anledningen till att jag inte vill gå över tiden. Tack så mycket.

Idag händer inte nåt vad jag vet. Jag är sjukt shoppingsugen men jag har varken ekonomin eller orken att ränna i affärer.

Sorg förresten, mitt favoritäpple finns inte att få tag i mer för i år. Discovery heter det och är min störska passion för tillfället. Men slut för säsongen. Fan.

Inga kommentarer: