fredag 2 oktober 2009

Kallt om magen.

Jag har ju ingen jacka för tillfället och idag var det riktigt kallt ute. Vi skulle till banken klockan tio på morgonen så jag fick bylsa på mig det som fanns att tillgå. Det blev ett linne, en tröja, en kofta och på det sen en munkis och en halsduk. Hjälpte föga, jag frös som en gris.

Gårdagen vart bra måste jag väl säga. Fk ringde vid fyra och vi redde upp allt, så nu fattar jag. Damen i luren var jättetrevlig, ringde till och med upp mig en gång till för att förklara en sak till, värsta snällt. Så nu kan vi planera föräldraledigheten. Vi kommer ju inte bli rika på det, men det hade man ju inte räknat med heller. Har sagt det förr, jag kan leva på lite pengar bara jag vet hur lite det är så man kan planera.

Och eftersom jag var hemma hela dagen fick jag lite gjort också. För jag hade en pigg-dag, kommer såna då och då. Så jag dammsög, städade badrummet, vek in tvätt, skurade ugnen (fast det var korkat för magen gjorde att jag knappt nådde). Sen diskade jag och lagade mat som vanligt. Känns bra. Jag är rätt långsam men vad gör väl det? Blir ju gjort i alla fall.
Och idag är det tvätt som gäller, men jag är inte lika pigg idag dock, får se hur långt jag orkar inna det är dax för en lur i soffan :)

Inga kommentarer: