söndag 4 oktober 2009

Hemmahelgpyssel.


Det tog ett och ett halvt år, men nu sitter det en lampa i vardagsrumstaket. Problemet har inte vart att vi saknat lampa, tvärtom, vi har flera, men ingen av dem har kommit upp av nån underlig anledning... hmm... Nu tog i alla fall Chris tag i lite sånt pyssel igår, gött mos! Valde risbollen, ganska neutral, passar bra.

Jag gillar verkligen helgerna när C också är hemma och skrotar. Och denna helgen har, hör och häpna, vart lugn! Jojomensan. Igår var det lite hemmapyssel och sen åkte vi och handlade lite på Ica Maxi med Cs mamma och lillebror. På kvällen käkade vi räkor och frittata, var jättemysigt först, sen började C prata om bajssträngen så jag tappade helt lusten att äta. Blä!

Idag har jag vart så seg och trött att jag inte ens vart ute nåt, fy på mig, men jag orkade inte.
Just nu sitter Christian och kolla fotboll, Elfsborg-Aik. Jag surfar runt och glor på gerjer jag vill handla, typ en lampa till sovrummet, jag har fått lite lampfnatt nu :) Synd bara att lampor är så dyra.

När C igår pillade med sladdar till en lampa i matrummet hittade han två spindlar. Här är han i högsta hugg med dammsugaren, ty han är fruktansvärt rädd för spindar min tuss.

Innan idag kom jag på att bebis vart ovanligt lugn. Alltså vår bebis är väldigt livlig av sig, bökar mest hela tiden. Så jag började känna på magen men det var helt lugnt. Började fundera när jag sist kände aktivitet och lite sånt där. C kände och klämde också och tillslut la jag mig rak på sängen så fick han peta, putta och klämma länge och väl tills vi tillslut kände att den rörde på sig. Troligtvis sov den väl eller så, men fy fan vad rädd jag blev! Helt seriöst ett av det värsta jag vart med om, fick ont i hela kroppen asså. Usch, det vill jag inte vara med om igen. Fast nu är jag ganska lugn igen, den har både sprattlat och haft hicka sen dess :D
Jag ska till barnmorskan i morgon, det känns bra. Tycker förövrigt att det är dax för bebis att komma ut nu. Fast helst efter jag har vart och bytt amningsbehån i morgon. Den är på tok för liten, hehe, jösses sicka pattar man har nu alltså, vart ska detta sluta?

Inga kommentarer: