söndag 11 oktober 2009

v 40.

Är nu i v 40, alltså v39 +1 full dag. Fem dagar till beräknad förlossning.

Sitter med mitt morgonkaffe som inte smakar vidare gott, det har det inte gjort på ungefär 40 veckor. Hoppas verkligen det ändras så fort bebis kommer ut, saknar mina kaffestunder. Det är en mulen morgon ute, men jag är utsövd och på rätt gott humör ändå. Fast jag börjar bli lite trött på att vara gravid, känner mig stor och klumpig, känns som jag svällt massor sista två veckorna. Svårt att röra sig, magen är i vägen och jag känner mig klar med att vara gravid för den här gången. Fast jag ska väl inte klaga, jag har ju haft en asbra graviditet, för förutom tröttheten har jag ju inte haft några besvär. Jag är verkligen designad för det här, hoppas också att jag är designad för att föda. Det märker vi. Men det är nog ett tag kvar, känner inte nåt. Och jag har föreställt mig ett rätt långdraget värkarbete så idag kommer jag inte att bli mamma.

Fick sms igår förresten, från en av gravidosarna jag fikat med, hon hade fått en liten tjej igår morse efter 29 timmars värkarbete. Men jag tror allt hade gått bra och jag ska väl erkänna att jag är avis, som fan. Vill också, det är så sjukt tråkigt att vänta på den nya lilla personen.

Behöver väl inte ens skriva att vår helg vart lugn? Jodå. I fredags hyrde vi film, Wallander, den va sådär. Igår gjorde vi lite ärenden, Ica och sånt, sen kollade vi fotbollen. Eller jag kollade med ett halvt öga sådär. Trist ändå att det inte blir VM, sånt behövs liksom, folk lever upp, umgås och dricker öl. Synd.

Så spelade vi på Lotto, men inget. Men vad är det man säger, antingen har man tur i spel eller kärlek? Nåt sånt är det väl i alla fall. I så fall väljer jag kärlek, pengar är bara pengar. Hellre ett fattigt hem fyllt med kärlek än med dyra saker liksom :)

Så en bild på mitt bröd från i fredags. Rågbröd. Blev inte så imponerad av mig själv alls faktiskt, det vart i och för sig gott, men det smular endel. Floppigt och rätt irriterande att äta.


1 kommentar:

Anonym sa...

VM -94 kommer jag nog aldrig glömma! //Malin