tisdag 20 oktober 2009

Slemproppen has left the building!

Ja, i söndags, men vad hjälper det? Lite mensvärk, inget mer. Jag trodde ju att det liksom skulle köra igång då, men nej nej. Börjar bli riktigt tråkigt detta. Men vi har tid hos barnmorskan idag, hoppas hon kan komma med nåt bra.

Har i alla fall sovit riktigt bra trots mensvärk senaste nätterna, det är nog bra det för jag kommer behöva min energi när nu denna envisa unge bestämmer sig för att kämpa sig ut. Tror vi är rätt redo, jag vattnade blommor igår t.ex. och i kylen har vi sparsamt av sånt som snabbt blir dåligt. Napparna är kokade och ligger nu i högen med saker som ska ner i väskan med upp till förlossningen. Vi kommer se ut som två packåsnor när vi ramlar in där. Väskor och kamera och bilstol... men men.
Det jag inte har gjort är ju frisören då, men jag tror inte jag pallar att sitta i en sån stol stilla förlänge och vågar liksom inte boka nån tid, för man vet ju aldrig... och drop in lärde jag mig för många år sen att inte lita på. Så det får väl vänta då även om jag har så sjukt slitet hår nu så jag lider verkligen.

Nu ska jag göra min morgontoalett sen väcka Christian så ska vi gå till bm. Sen blir det långabacken hem i hopp att det kanske rör på sig lite :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till idag! Kameran är viktigast,vill se!:) PoK Linda