tisdag 20 oktober 2009

Igångsättning.

Var ju hos barnmorskan idag då. Och eftersom jag känner mindre fosterrörelser än tidigare så ville hon ta det säkra före det osäkra och skickade oss upp till förlossningen för att göra en ctg-kurva. Kurvan var bra men de ville i alla fall göra ultraljud så vi fick träffa en läkare, hon kollade, sen fick även en överläkare göra ultraljud och det konstaterades att bebisen har för lite fostervatten där inne och därför har vart mer stilla. Så nu ska vi komma tillbaka i morgon bitti för att bli igångsatt. Så kan det gå. Men det känns ok och de har försäkrat oss om att bebis just nu mår bra i alla fall. Men nog är det nervöst. Är i alla fall tacksam att hon tog mig på allvar och skickade upp oss. Är också nöjd över att jag inte bara vart nojjig utan att det faktiskt var nåt som var annorlunda.

Så nu har vi packat och ätit. Ska bara kolla lite tv sen blir det tidigt i säng. Jag ska ta alvedon innan för jag har ju fortfarande mensvärkssammandragningar som gör ont, och inte blev det bättre av att de petade runt där inne heller, aj! Men det är väl bara en försmak på vad som komma skall.

Pirr i magen :) Wish me luck!

3 kommentarer:

Linda L sa...

Du kanske föder barn precis just nu! Tänker på dig och hoppas att allt går vägen!

Ingrid Cedergren sa...

Lycka till i morgon !!! Jag blev också igångsatt när jag fick min son, jag läckte fostervatten i 3 dygn men han ville inte ut så det fick bli med hjälp. Men det gick det med ! Tänk va mysigt, ni kommer ha bäbis innan morgondagens slut :-) Som sagt, lycka till ! Man tror inte man klarar det när det gör som ondast, men man gör det och det är värt all smärta. Du glömmer den i samma sekund som bäbisen hamnar på bröstet :-)

Ingrid igen.. sa...

Oj nu såg jag att ditt inlägg va från igår, du föder alltså barn idag, oj oj oj då är det ännu mer lycka till !!!