torsdag 15 oktober 2009

"Du har 1 dag kvar till beräknad förlossning."

Vilken jävla natt. Sovit svindåligt. Huvudvärken gav inte med sig, ångesten bubblade och svetten rann. Mysigt värre. Christian försökte trösta så gott det gick inte masserade min nacke vid halv fyra-tiden, sicken pluttis han är. Sen kliade han mig på ryggen så jag skulle slappna av lite och det hjälpte faktiskt. Somnade.
Men i nattens grubbel så har jag bestämt mig att idag måste jag förbereda ALLT som jag inte gjort innan, så jag inte har nåt att grubbla över sen (eller det finns ju massor att grubbla på, men inte mycket man kan råda över). Jag har gjort allt lite halvdant sådär, lagt fram, tänkt men inte fått det gjort, typiskt mig.

Så idag då:
-Duscha! En låååång en. Och C rensade avloppet igår så nu rinner vattnet till och med ner, woho!
-Packa bb-väskan på allvar. Har fått tips om att ta med flera par byxor (utifall man blöder igenom, mums!) så jag måste verkligen göra en djupdykning i min röriga garderob.
-Kolla tvättid, vore fint om det fanns en redan idag.
-Koka napparna, de ligger på köksbänken men har inte kommit längre...

Säkert finns fler grejer som jag kom på inatt, men det här duger att börja med.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så duktig gumman! Puss på dig! Linda

Anonym sa...

Kom nu då lilla bäbis! //Malin

Josefina sa...

Ja, kom ut nu bebisen! :D